۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۳۵۶
آیت الله فاضل لنکرانی:

قدرت اهل‌بیت در اربعین متجلی می شود | شکوه اربعین کفر را متزلزل می کند

قدرت اهل‌بیت در اربعین متجلی می شود | شکوه اربعین کفر را متزلزل می کند
عضو جامعه مدرسین با بیان این که امروز قدرت اهل‌بیت(ع) در مراسم اربعین تجلی پیدا می‌کند، تأکید کرد که شکوه هرچه بیشتر مراسم اربعین کفر و شیاطین را متزلزل می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین در دیدار سرهنگ مرتضوی کیا فرمانده یگان ویژه اربعین نیروی انتظامی تأمین امنیت زوار اربعین را توفیقی بزرگ دانست و گفت:  توفیق بسیار بزرگی است در کنار مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی با مردم همراهی می‌کنید و امنیت آن مراسم را حفظ می‌کنید.

وی با اشاره به روایاتی درباره اهمیت خدمت رسانی به مردم و زائران افزود: در روایات فراوان وارد شده که اگر انسان یک لیوان آبی دست تشنه‌ای بدهد و خدمتی کند آثار دنیوی و اخروی دارد به ویژه که در اینجا تنها بحث خدمت به مردم نیست و خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) مطرح است چرا که اربعین در زمان معاصر به نمادی برای اظهار قدرت اسلام تبدیل شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که امروز قدرت اهل‌بیت(ع) در مراسم اربعین تجلی پیدا می‌کند، اظهار داشت: روایت داریم که اگر کسی یک بیت شعری برای امام حسین(ع) بگوید خدا در بهشت برایش یک بیت قرار می‌دهد و اگر به زوار امام حسین(ع) از جهت امنیت و حمایت خدمت کند اجر بسیار دارد؛ بنابراین کار شما چند طرف دارد و شامل خدمت به مردم، اسلام، اهل بیت(ع) و خود امام حسین(ع) می شود.

وی با تجلیل از اقدامات نیروی انتظامی، به تفاوت پلیس در نظام اسلامی و رژیم ظالم پهلوی اشاره کرد و ادامه داد: جوهر نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی با گذشته خیلی فرق کرده و این از همه چیز مهم‌تر است، امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برای خدا و امام زمان(عج) کار می کند اما پلیس زمان قدیم نه برای مردم کار می‌کرد نه برای خدا بلکه برای حکومت طاغوتی غیر مشروع پهلوی کار می‌کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: در حقیقت پلیس در زمان طاغوت حامی حکومت و حکومتی‌ها بود اما امروز پلیس حامی مردم است یعنی در عین اینکه حامی نظام جمهوری اسلامی است از مردم حمایت می کند و خودش را در مقابل خدای تبارک و تعالی مسؤول می‌بیند.

وی عنوان کرد: اینکه شما با این شوق و انگیزه در قضیه اربعین وارد شدید ریشه در همان اصل مسؤولیت برادران عزیز نیروی انتظامی دارد؛ تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم که خدا توفیقات شما را بیشتر کند.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: باید از خدا بخواهیم که عمر ما مرتع برای دنیا و شیطان نباشد، ان شاء الله بتوانیم از لحظه لحظه عمر برای خدمت به مردم، به دین خدا و اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم، در این وادی هر چه انسان با اخلاص و انگیزه بیشتر وارد شود خود ائمه(ع) عنایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این خدمات در نسل‌های آینده شما اثر می‌گذارد، اینطور نیست که بگویید توفیقی پیدا کردیم و به زوار اربعین امام حسین(ع) خدمت می‌کنیم این هم برای خودتان، خانواده و آیندگان از نسل شما مفید است؛ این توفیق را قدر بدانید و با اخلاص فقط برای خدا و در خدمت اهل‌بیت(ع) باشید.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز امیدواری کرد که امسال شکوه اربعین چندین برابر سال قبل بوده و درخشش خاص و ویژه داشته باشد تا کفر و شیاطین را متزلزل و مضطرب کند و هر چه این شکوه اربعین بیشتر باشد اضطراب و رعب دشمنان خدا مانند آمریکا و اسرائیل بیشتر خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات